Summary
Injection of solutions directly into the vitreous can be a safe and easily performed procedure. Our study demonstrated that a 1.5 mg dose of lincomycin into the rabbit vitreous was nontoxic to intraocular structures and produced high and significant concentrations of the drug that persisted for longer than two days. Intravitreal injection of lincomycin was highly efficacious in checking experimentally induced staphylococcal endophthalmitis. The response depended not only upon the amount of drug injected, but also, and much more crucial, upon its administration early in the course of the clinical infection. In endophthalmitis, the rate of progression of the destructive process increases in direct proportion to the delay in delivering antibiotics to the infected area. Our studies suggest that intravitreal injection of an appropriate antibiotic is the most prompt, most definitive therapy available for the preservation of vision.
Zusammenfassung
Die Injektion von Lösungen unmittelbar in den Glaskörper ist sicher und einfach durchzuführen. Die dabei angewandte Dosis von 1,5 mg Lincomycin blieb bei Kaninchen für die intraocularen Gewebe ohne toxischen Effekt und erreichte hohe Konzentrationen über 2 Tage. So erwies sich das Medikament gegen die experimentelle Endophthalmitis durch Staphylococcen in hohem Maße wirksam. Das Ansprechen der intraocularen Entzündung hing nicht nur von der Dosis, sondern auch noch entscheidender vom Zeitpunkt der Anwendung des Mittels ab. Ihr Fortschreiten lief dem Rückgang der Konzentration desselben im infizierten Bereich parallel. Die Ergebnisse zeigen, daß die intravitreale Injektion eines entsprechenden Antibioticums eine besonders rasche und wirksame Behandlung zur Erhaltung des Sehvermögens darstellt.
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This study was supported in part by a grant from the UpJohn Company, Kalamazoo, Michigan, and by a grant from the National Institutes of Health, US PHS EY 1107-01.
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Schenk, A.G., Peyman, G.A. Lincomycin by direct intravitreal injection in the treatment of experimental bacterial endophthalmitis. Albrecht von Graefes Arch. Klin. Ophthalmol. 190, 281–291 (1974). https://doi.org/10.1007/BF00407889
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DOI: https://doi.org/10.1007/BF00407889