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A follow-up study on fall and fracture incidence in long-term care including the role of formal caregiver time on fall incidence rates

Eine Follow-up-Studie zur Sturz- und Frakturinzidenz bei Pflegeheimbewohnern unter besonderer Beachtung des Einflusses der verfügbaren Arbeitszeit von Pflegemitarbeitern

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Summary

Objective

To examine the impact of a fall prevention programme over a 12 month follow-up period after the introduction of a RCT and to describe possible differences between incidence density rate of falls associated with caregiver time during weekends and ordinary working days.

Design

Prospective observational study, duration 12 months.

Setting

Six community nursing homes, Germany.

Participants

Long-stay residents (n=881); 771 resident years; median age 85.0 years (min 60; max 101); 79.1% female.

Measurements

Incidence density rate of falls and fractures, staff time per resident.

Results

The incidence density rate over all days was 1367/1000 resident years (RY) for falls [95% confidence interval 1041;1693]. The incidence density rate of hip fractures was 29/1000 RY [95% confidence interval 12;45] and 29/1000 RY [95% confidence interval 12;45] for non-hip fractures. The incidence density rate showed similar results comparing weekends/ public holidays vs normal working days; falls 1193 vs 1447/ 1000 RY; hip fractures 25 vs 30/ 1000 RY and other fractures 16 vs 34/1000 RY.

Conclusion

During the period, we observed a marked decline of the fracture rate compared with the controlled phase of the intervention trial. A lower number of nursing care hours on weekends was not associated with a higher incidence density rate for falls, fallers, or any type of fracture.

Zusammenfassung

Ziel der Untersuchung

Untersuchung des Effekts eines Sturzpräventionsprogramms im Pflegeheimbereich in den 12 Verlaufsmonaten nach Abschluss der kontrollierten Phase unter Beteiligung der Warteeinrichtungen. Beschreibung der Inzidenzdichteraten der Ereignisse unter Beachtung der Pflegezeit im Vergleich von Werktagen und Wochenenden.

Studiendesign

Prospektive zwölfmonatige Beobachtungsstudie.

Setting

Sechs Pflegeeinrichtungen einer Stadt in Süddeutschland.

Teilnehmer

881 Heimbewohner (771 Bewohnerjahre), Altersmedian 85,0 (Min. 60, Max. 101) davon 79,1% Frauen.

Messungen

Inzidenzdichteraten der Stürze und Frakturen, verfügbare Arbeitszeit der Pflegemitarbeiter.

Ergebnisse

Die Inzidenzdichterate lag bei 1367/1000 Bewohnerjahre (BJ) für Stürze [95% Konfidenzintervall (KI) 1041;1693]. Die Inzidenzdichterate der PFF lag bei 29/1000 BJ [95% KI 12;45] and 29/1000 BJ [95% KI 12;45] für andere Frakturen. Die Inzidenzdichteraten zeigten vergleichbare Zahlen an Wochentagen und Wochenenden sowohl bei Stürzen 1193 vs. 1447/ 1000 BJ; Hüftfrakturen 25 vs. 30/ 1000 BJ und bei anderen Frakturen 16 vs. 34/1000 RY.

Zusammenfassung

Im Beobachtungszeitraum kam es zu einem deutlichen Rückgang der Frakturraten gegenüber dem Zeitraum der kontrollierten Phase der Interventionsstudie. Eine niedrige Arbeitszeit am Wochenende und an Feiertagen war nicht mit einer erhöhten Sturz- und Frakturhäufigkeit verbunden

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Becker, C., Loy, S., Nikolaus, T. et al. A follow-up study on fall and fracture incidence in long-term care including the role of formal caregiver time on fall incidence rates. Z Gerontol Geriatr 39, 292–296 (2006). https://doi.org/10.1007/s00391-006-0399-x

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  • DOI: https://doi.org/10.1007/s00391-006-0399-x

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